Verzuimgesprekken

Is een medewerker ziek of speelt er wat anders? Mag je vragen waarom iemand niet kan werken? Heb je het recht om iemand het hemd van het lijf te vragen over zijn of haar ziekte? Mag je vragen of iemand ‘morgen’ wel weer komt?

Verzuimgesprekken balanceren altijd op de grens van oprechte (persoonlijke) interesse en het economisch belang voor de werkgever. Dat is niet alleen moeilijk, het blijkt ook grote invloed te hebben op verzuim in de toekomst. Een belang wat de werkgever rechtstreeks raakt. Een must dus voor teamleiders en managers.

Leerdoelen

  • Het succesvol voeren van verzuimgesprekken
  • Bewust worden van de verschillende verzuimoorzaken
  • Ziekmelding in ontvangst nemen als leidinggevende
  • Tussentijds telefonisch contact
  • Werkhervattingsgesprek
  • Frequent verzuimgesprek
  • Gesprekstechnieken aanleren, bijleren.

Profiteer extra van deze training door de leerdoelen en praktijkcases kosteloos aan te passen aan uw organisatie.

Training

Deze in company training wordt in groepsverband gegeven met een maximum van 10 personen per training.

De groepstraining bestaat uit een dagdeel theorie en een dagdeel praktijk. Om de praktijk zo realistisch mogelijk na te bootsen, werken wij bij voorkeur met echte cases uit de organisatie en met een trainingsacteur.