Klantgericht communiceren en cross selling

Het is belangrijk dat uw medewerkers vriendelijk en efficiënt werken. Sales- en klantgericht werken gaat verder. Klantgericht communiceren wil zeggen dat medewerkers zich voortdurend bewust zijn van hun belangrijke rol in vraag en aanbod. Dat zij bepaalde vragen en signalen op een commerciële wijze gebruiken om te profiteren van een tevreden klant én een (extra) order. Het ontwikkelen van gevoel hiervoor, initiatief durven nemen, het stellen van de juiste vragen. Allemaal onderdeel van onze training waar ook cross- en upselling aan bod komt.

Leerdoelen

  • Klantgericht werken en omgaan met klachten
  • Doorvragen en open vragen stellen
  • Acties en nieuwe producten in de markt promoten
  • Omgaan met tegenwerpingen
  • Te verlenen service benadrukken en durven te verkopen

Training

Deze in company training wordt in groepsverband gegeven met een maximum van 10 personen per training.

De groepstraining bestaat uit een dagdeel theorie en een dagdeel praktijk. Om de praktijk zo realistisch mogelijk na te bootsen, werken wij bij voorkeur met echte cases uit de organisatie en met een trainingsacteur.

Afhankelijk van de behoefte en de afspraken die wij samen gaan maken, volgen na de groepstraining de individuele trainingen. Elke medewerker wordt 2 uur individueel begeleid. Er wordt gewerkt met echte gesprekken, om het geleerde in de praktijk te borgen.

Gaat het om een klein team, dan kan soms e.e.a. gecombineerd worden op 1 dag.