De Top 5 trainingstrends voor 2018 en verder

Dit zijn de nieuwste trends op trainingsgebied, althans volgens het internet. Na de nodige zoek- en leesuurtjes op het internet heb ik de top 5 kunnen identificeren. Voor mij een noodzakelijke investering om op mijn vakgebied bij te blijven, voor u als...

Is uw opleidingsbudget al vastgesteld?

Het einde van het jaar nadert en dat is meestal de tijd waarbij de opleidingsbudgetten voor het nieuwe jaar worden vastgesteld. In veel organisaties zal dit tussen de 3 en 5% van de loonsom bedragen. Mijn eerste tip is om eens te kijken of dat ongeveer...

Is Ninja selling het antwoord op onze zesjes cultuur?

  In Amerika is het tij gekeerd voor wat betreft het aan de man brengen van producten en diensten. Daar waar je vroeger een potentiële klant het snelst moest omturnen om zijn handtekening te zetten is er nu een soort van rust gekomen. Het credo is nu...

Klant evaluatie van een feedbacktraining

Als nieuwkomer op de Servicedesk viel het me op dat mijn collega’s erg behulpzaam zijn. Ze werken al lang samen en zijn altijd bereid om elkaar te helpen. Positief dus! Maar zoals Cruijff al zei: “elk voordeel hep z’n nadeel”. Als je goed met elkaar kunt...

Tips voor het inspreken van je voicemail

Heb jij weleens de voicemail van je telefoon beluisterd? En hoe was dat? Klonk het een beetje aardig, of verdient het nou niet echt de schoonheidsprijs? Is het een voicemail die jou helemaal vertegenwoordigt? Is het de eerste indruk die je bij...

Meer blauw aan de telefoon

Na veel overwegingen ga ik dan toch maar de wijkagent bellen. Ik ben nog van de generatie die niet zo snel in contact treed met de politie. Sterker nog, als ze achter me rijden, ben ik zenuwachtig, check ik of ik mijn gordel om heb en maak domme fouten....

Help mijn medewerker is niet aardig aan de telefoon!

Heb je ooit je eigen bedrijf of afdeling gebeld? Hoe werd de telefoon aangenomen? Kun je nog de toon en vriendelijkheid herinneren voordat je medewerker wist dat jij aan de telefoon was? En nu niet meteen je medewerker vergoelijken! Want als we eenmaal...

De helpdesk helpt een klant om zeep

28 januari 2017 Vera van Kampen Help! al mijn digitale bedrijfscontacten kwijt. Gisteren hadden we ze nog en nu zijn ze ineens foetsie! Na een chat met een mevrouw bel ik de technische helpdesk van een grote softwareleverancier. Na een lang keuzemenu krijg...